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Verbrauchte Kapazität in Prozent 28 Jan 2018 12:01 #103

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Hi Tero,
it's an really interesting discussion we have !!! Thanks for your Inputs. Yes you're right with your 5 golden rules!!!:) Everyone should take care!
We have different workflows and different views to the sources but does not matter, the results we aim are same! Just this makes it exciting and interesting. That's open source development how I like it :)
Let's continue like that, I think we're on the right way and of course we're GO for Lua scripting / programming.
Another interesting point are the users. In my opinion it's the wrong way to keep them out of development cause they are the main pillar, the foundation! They deliver most ideas, hits and so the features for the apps and they doing a really perfect final test! A good teamwork between developers and users is absolutely necessary for a good final result!
With kind regards
Geierwally
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Verbrauchte Kapazität in Prozent 28 Jan 2018 13:13 #104

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and providing the .LUA and not only the compiled version is IMHO the only way.
every developer can see exactly what and why and help do debug and optimize if necessary, new develpers can learn best practice from the seniors ... and as in the global discussion on everything these days, transaprency is a benefit for all. ;) ... my2cents

rgds
guido
Fliegergruss
GUIDO



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Verbrauchte Kapazität in Prozent 28 Jan 2018 13:14 #105

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.....eine sehr interessante Diskusion, mir als Laie von dieser Matherie, war es bisher so nicht bewusst, klar war mir nur, dass man sich ggfs. einen Virus einfangen kann, das man aber auch sein Modell verlieren kann ist mir gänzlich neu.
Ich habe den Usern, die sich hier die Mühe machen und ihre Freizeit einbringen, um die wirklich sehr hilfreichen LUA-Apps schreiben, mehr oder weniger blauäugig, voll vertraut. Bisher ging ich davon aus, das der Jeti-Sender eine fehlerhafte App einfach nicht annimmt/aktiviert und mir diesen Umstand mit einem "Error" anzeigt.
Naja, nun muss ich wohl umdenken und mich nicht zu 100% auf den/die Schreiber verlassen.
Trotzdem möchte ich ALLEN die hier
ihre Arbeit und ihr Fachwissen ganz selbstlos einbringen, DANKE sagen!!!

Reiner

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Verbrauchte Kapazität in Prozent 28 Jan 2018 16:43 #106

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hi reiner

das ist der grundgedanke von vielen open source projekten. wenn alles offen liegt, dann kann jeder hacker zwar sehen wo man schaden anrichten könnte, aber eben auch ein wesentlich grössere community kann code revidieren, optimieren, lücken schliessen ... you name it.
die frage für den absoluten laien ist dann nur noch, welcher quelle vertraue ich bei der installation.

gruss,
guido
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Verbrauchte Kapazität in Prozent 28 Jan 2018 16:51 #107

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Hi Guido,

genauso ist es, ich denke die Quellen des Vertrauens muss man hier nicht mehr suchen, sie sind bekannt und haben sich durch ihren selbstlosen Einsatz zu erkennen gegeben. Dieses Forum ist , nicht nur in diesem Tread, einfach nur Spitze und sucht seines gleichen.

Reiner

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Verbrauchte Kapazität in Prozent 28 Jan 2018 19:21 #108

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I see no point in sharing a lua-app without the source-code. I'd go so far to say it's stupid ;)

We are still in learning-stage on the whole lua-thing with Jeti. Jetimodel is adding interesting new things to lua (for example already in 4.26) that at least I like a lot. And Iäm very sure they will add more. But there's a catch here, we need to say what we need! There's a few functions in there that are done after we users told that it would be nice to have.

I'm still pointing out about the source-code. Make it available, others can learn from it, others can check it. There's always several ways to do the same thing and some dev's like one way, some like the other. And opinions on what is better do vary :P Byt that's what dev & open-source is about!
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